Konkrety:
- Kiedy:
- [R6] Piątek: 03/10- Niedziela: 12/10/2025r. (10 dni)
- Trasa: Wyspy Kanaryjskie - Wyspy Zielonego Przylądka (ok. 900 nm):
- El Hierro (Puerto de La Estaca) - Ilha do Sal (Palmeira)
- Ceny:
- 1 koja w kabinie 2 os. z prywatną łazienką: 840 euro
- Kabina 2 osobowa z prywatną łazienką: 1680 euro
- Dodatkowe płatności > w dalszym opisie rejsu.
Promocja:
Dlaczego warto wybrać ten rejs?
- Oceaniczny rejs. Rejs przez Atlantyk "non-stop", "z wiatrem".
- Atrakcyjna trasa. Z ciekawej wyspy kanaryjskiej El Hierro do kompletnie innej w charakterze wyspy w archipelagu Cabo Verde - Ilha do Sal.
- Nocne wachty.
- Ciepło i słonecznie ale bez upałów. Temperatura powietrza: 22 st.C. , oceanu 21 st.C.
- Turystyczny program. Objazdowa wycieczka po El Hierro oraz objazdowa wycieczka po Ilha do Sal z przewodnikiem (fakultet)
- Wędkarstwo oceaniczne.
- Wygodny , przestronny jacht. Kabiny z prywatnymi łazienkami.
- Kameralne grupy. Maksymalnie 6 osób gości.
- Kapitan jednocześnie armator wyprawowego, oceanicznego jachtu znający akwen jak mało kto.
- Wyspa El Hierro to jeden z najlepszych spotów nurkowych na Kanarach!.
- Wyspa Sal słynie z przepięknych, piaszczystych plaż
Charakter rejsu:
Stażowo-turystyczny
Rejs po otwartym oceanie. Bywają silne wiatry i duże fale ale w słonecznej i ciepłej aurze. 900 mil żeglugi otwartym oceanem. Wyspy początku i końca rejsu zróżnicowane przyrodniczo i zachęcające do lądowej eksploracji.
Uczestnicy stanowią załogę jachtu i uczestniczą we wszystkich aspektach prowadzenia i eksploatacji jachtu. Obowiązuje system wachtowy oraz dobra praktyka morska. Rejs po akwenie pływowym.
Do udziału w rejsie zapraszamy osoby z doświadczeniem w żegludze wielodniowej. Nie wykluczamy osób bez doświadczenia żeglarskiego ale z pełną świadomością specyfiki rejsu np. brak możliwości przerwania rejsu. Od uczestników wymagany jest hard ducha, umiejętność współpracy w grupie i pozytywne nastawienie do świata.
Start i meta rejsu:
- Zaokrętowanie: 3 października od godz. 15:00 w marinie Puerto de La Estaca/ El Hierro
- Wymustrowanie: 12 października do godz. 10:00 w Puerto Palmeria /Ilha do Sal (kotwicowisko!)
W zależności od warunków meteo i ostatecznie decyzji kapitana - możliwa będzie realizacja innego wariantu trasy rejsu jak też z zmiana mariny startu i końca rejsu.
Ramowy program rejsu (900nm/10 dni):
- 1 dzień- godz. 15:00 Puerto de La Estaca/ El Hierro. Mustrowanie, odprawa, podział wacht i szkolenie.
- 2 dzień- Szkolenie, prowiantowanie i ształowanie. Wycieczka objazdowa po wyspie El Hierro.
- 3-4-5-6-7-8 dzień- żegluga i kotwiczenie w Palmeria / Ilha do Sal
- 9 dzień - uzupełnienie paliwa. Wycieczka objazdowa po Sal
- 10 dzień - godz. 10:00 wymustrowanie w Palmeria (Ilha do Sal).
DODATKOWE płatności i wydatki NIE ujęte w cenie rejsu.
1. Składka do kasy jachtowej - wnoszona do wyznaczonego pośród załogi skarbnika (intendenta)
ok. 150 euro/osoba obejmuje:
- zaopatrzenie w produkty żywnościowe (z wyłączeniem alk.) i środki czystości,
- paliwo do jachtu (zużyte w czasie rejsu),
- opłaty portowe,
Kapitan zwyczajowo NIE uczestnicy we wpłacie do kasy jachtowej, pozostając na utrzymaniu załogi.
2. Transit log i opłaty związane:
50 euro/os. wnoszona gotówką do kapitana. Składka obejmuje następujące świadczenia:
- używanie silnika przyczepnego do pontonu
- końcowe sprzątanie jachtu po rejsie,
- butla z gazem,
- pościel z ręcznikiem dla każdego uczestnika,
- zniesienie udziału własnego w szkodach (powyżej kwoty 200 euro)
Transport lotniczy, promowy i lądowy czyli jak dostać się do mariny początku rejsu oraz z powrotem.
>>>Bezpośrednie loty na Kanary (na Teneryfa lub Gran Canaria) są z Krakowa, Katowic, Warszawy, Gdańska oraz z Berlina. Jest ponadto wiele opcji przesiadkowych w tym przez Madryt.
Mapka połączeń lotniczych na Kanarów z Polski:
Będąc już na wybranej wyspie Kanarów (Teneryfa lub Gran Canaria) w prosty sposób dostaniesz się na wyspę El Hierro i do mariny początku rejsu. Podróżując pomiędzy wyspami Kanaryjskimi możesz skorzystać zarówno z transportu lotniczego jak i promowego. Po samych wyspach całkiem dobrze funkcjonuje transport publiczny a ceny taksówek są zbliżone do polskich.
Z Teneryfy do El Hierro promem:
Loty międzynarodowe na Teneryfę są wykonywane na lotnisko południowe (TFS). Do pobliskiego portu promowego (Los Cristianos) dostaniesz się transportem publicznym lub taxi. Podróż do portu zajmuje ok. 20 min. Podróż promem do El Hierro zajmuje koło 2,5h.
Operatorzy promowi: Fred Olsen oraz ARMAS
Los Cristianos> El Hierro Valverde /Puerto de Estaca
Godzina wypłynięcia /przypłynięcia
- 12:30 >15:00 / ARMAS - ok. 45 Euro
- 17:00 >19:20 / FRED OLSEN - ok.45 Euro
W tej opcji twój prom zacumuje w tym samym porcie co jacht!
Z Teneryfy do El Hierro samolotem:
Loty międzynarodowe na Teneryfę są wykonywane na lotnisko południowe (TFS). Do lotniska lokalnego, na północy wyspy (TFN) dostaniesz się transportem publicznym (ok. 120 minut) lub taxi (ok. 50 min) i dalej skorzystaj z bezpośrednich lotów do El Hierro (VDE). Przelot trwa ok. 40 min.
Operatorzy lotniczy:
wyloty/przyloty
07:55-08:35; 08:30-09:10; 10:00-10:40; 11:30-12:10; 12:20-13:00; 14:35-15:15; 16:45:17:25
cena ok. 90 euro
wyloty/przyloty
11:45-12:25
cena promocyjna: 20 euro
Po przylocie do El Hierro trzeba będzie wynająć taxi (10 min) lub transportem publicznym dotrzeć do Puerto de Estaca.
Uwaga. Ceny biletów lotniczych są zmienne w czasie. Sprawdź połączenie na www.kayak.pl a zakupu dokonaj najlepiej bezpośrednio w wybranej linii lotniczej.
Z Gran Canaria (LPA) do El Hierro samolotem:
Loty międzynarodowe na Gran Canarię są wykonywane na lotnisko (LPA). Z tego samego lotniska skorzystaj z bezpośrednich lotów do El Hierro (VDE). Przelot trwa ok. 55 min.
Operatorzy lotniczy:
wyloty/przyloty
10:00-10:55;
16:00:16:555
cena biletów ok.125 euro
Powrót z rejsu
z SAL do Polski lub Europy
Lotnisko [SID] znajduje się 7 km od portu. Taxi (10 min).
Loty bezpośrednie do Warszawy są możliwe z czarterową linią www.EnterAir.com oraz z największymi biurami podróży.
Loty z przesiadką są możliwe na różne sposoby. Najwięcej operacji lotniczych jest wykonywanych do Lizbony a stamtąd już łatwo dostać się do Polski. Dla wyszukiwania połączeń polecamy Google Flight
- NEOS – From Italy (Bologna, Verona, Milan, Rome)
- LUXAIR – From Luxemburg (Luxemburg)
- TAP Air or SATA – From Portugal (Lisbon)
- Transavia – From France (Paris)
- TUI Fly – From Germany (Hamburg, Colhn, Dusseldorf, Frankfurt, Munich, Stuttgard) – From Belgium (Amsterdam, Bruxelles)
- TUI UK – From England (Birmingham, Bristol, Glasgow, Manchester, London)
- TUI Nordic – From Norway (Goteborg-Landvetter)
- TUI Netherland – From Belgium (Amsterdam, Eindhoven)
- BINTER – From Spain – (Las Palmas, Tenerife)
- CABO VERDE AIRLINES - Portugal (Lisbon), France (Paris)
Aktywności w trakcie rejsu:
- żeglowanie, pływanie i nurkowanie,
- wędkarstwo morskie,
- trekkingi i wycieczki po wyspach (początek i koniec rejsu),
- żeglowanie po otwartym oceanie,
- gotowanie z lokalnych produktów.
Klimat/pogoda:
Suchy tropikalny. Statystyka dla października.
- temp. powietrza 22 st. C (na Cape Verde parę stopni więcej)
- temp. oceanu: 21 st. C.
- ilość dni z deszczem na miesiąc: 3
Jacht:
BENETEAU 50 /1996
- 4 kajuty 2 os. z prywatnymi łazienkami,
- łączna liczba załogi : 7 + kapitan.
Jednostka prywatna. Wszystkie kabiny z indywidualnymi łazienkami.
Rejs będzie prowadził:
Kpt. Cezary Sławecki
Ciekawe strony www:
Oficjalna strona turystyczna El Hierro
Oficjalna strona turystyczna Ilha do Sal