REJSY wakacyjne, w tropikach, "easy-sailing", relaksacyjne. UWAGA - jeśli będziesz żeglował w trudnych warunkach >>>przejdż do opisu poniżej
Co zabrać Należy zabrać ze sobą odzież/rzeczy adekwatne jak na wakacyjny wyjazd na kemping czy w góry. Konieczne jest posiadanie kurtki przeciwdeszczowej, butów z miękką jasną i antypoślizgową podeszwą na jacht, obuwia do pływania, butów do trekkingów po skalistych wysepkach, klapek pod prysznic. Dalej ciepła bluza, najlepiej z tkaniny polarowej, rękawiczki żeglarskie (lub podobne) oraz latarka typu czołówka -to podstawowy ekwipunek dla żeglarza. Pamiętaj o okularach przeciwsłonecznych, okryciu głowy od słońca, filtrach, lekkich przewiewnych ubraniach oraz o ubraniach na przebranie - na wypadek burzy czy innego zdarzenia. Wszystkie rzeczy należy spakować w MIĘKKIE torby lub plecaki - nie pakuj się w sztywne walizki. Na jachcie otrzymasz pościel a ręczniki zwykle też są dostępne czasami za dodatkową opłatą. Jeśli chcesz otrzymać OPINIĘ Z REJSU PZŻ - to przywieź z sobą wydrukowany formularz a najlepiej dwa. opinia_z_rejsu_PZZ Wyżywienie Każdego pierwszego dnia rejsu zakładana jest wspólna kasa okrętowa z której pokrywane są koszty m.in. zaopatrzenia jachtu. Tradycją rejsów jest gotowanie z lokalnych produktów. Na jachcie morskim jest w pełni wyposażona kuchnia. Niemniej zwykle gotuje się szybkie ale kaloryczne potrawy, gdyż na morzu jest większe zapotrzebowanie energetyczne. Śniadania, lunch`e, kolacje przygotowuje wachta kambuzowa (rotacyjnie każdego dnia kolejna kajuta) dla wszystkich. Gdy w porcie jest chęć stołowania się w restauracji - wachta kambuzowa - nie powinna zapomnieć o tych co zostają na jachcie.
Wachty, życie na jachcie. Poza wachtą kambuzową, pozostałe kajuty tworzą wachty nautyczne i naprzemiennie uczestniczą w prowadzeniu jachtu. Z uwagi na charakter rejsu - udział w wachtach nautycznych jest dobrowolny. Dla chętnych jest możliwość uzyskania certyfikatu ISSA YACHT CREW . Proszę o informację od chętnych osób. Nie zabieramy w rejs problemów z lądu. Jacht i rejs to nie trybuna zatem unikamy rozmów na tematy światopoglądowe czy polityczne. Tradycją rejsów jest to, że zwracamy się do siebie po imieniu. Pogoda ducha, uśmiech i chęć pomocy sobie nawzajem są niezbędne.
Używki Z alkoholu i innych podobnie działających substancji korzystamy tylko w porcie i oczywiście z umiarem. Wyjątkiem od tej zasady jest lampka wina czy piwo, do lub po posiłku, w czasie spokojnego rejsu. Palenie papierosów nie jest mile widziane na pokładzie jachtu, dlatego zachęcam do wstrzemięźliwości tytoniowej przynajmniej podczas rejsu w morzu lub korzystanie z substytutów.
Ubezpieczenie Prosimy zadbać o polisę ubezpieczenia kosztów leczenia za granicą (zarówno karty EKUZ jak i dodatkowe ubezpieczenie). Zachęcam do skorzystania ze specjalnej oferty ubezpieczenia dla moich załóg ze zniżką. Tutaj kupisz odpowiednią polisę on-line.
Choroba morska Jak dotąd nie wynaleziono 100% skutecznego medykamentu na tą chorobę. Każdy organizm potrzebuje trochę czasu aby ją pokonać w sposób naturalny. |
REJSY WYMAGAJĄCE.
Poniższa informacja dotyczy rejsów wymagających, przelotowych, oceanicznych, ale również dla uczestników rejsów wakacyjnych znajdą się tu cenne informacje.
Na jachcie, za dodatkową opłatą, dostępne są lekkie kołdry oraz poduszki, warto jednak zabrać ze sobą własny śpiwór lub pościel. Jacht wyposażony jest w niezbędne środki ratunkowe. Maksymalnie pływamy grupą 11 osobową . Przy takim obłożeniu kapitan śpi w messie. Przydział kabin odbywa się zgodnie z preferencjami załogi, a w sytuacjach sporu rozstrzygany jest przez kapitana. W czasie rejsu ładowanie urządzeń elektronicznych możliwie jest wyłącznie z gniazdka tzw. zapalniczki samochodowej. Proponujemy zabrać ze sobą odpowiednią ładowarkę. W czasie postoju w marinie zwykle jacht podłączony jest do lądowej instalacji elektrycznej, wówczas w każdej kabinie dostępny jest prąd z gniazdka 230V. Zachęcam do zabrania swojej muzyki na pendrive lub CD.
Klimat, pogoda, temperatury
Podczas rejsów etapowych może występować znaczna różnica temperatur. Najchłodniejsze są noce, gdy temperatura z przeciętnych 12 stopni może spaść nawet do 5-6 stopni. W słoneczne dni temperatury sięgają ok. 20 stopni i więcej, przeciętnie ok. 17-18 stopni.. W czasie żeglugi temperatury odczuwalne są niższe, niż wskazania termometru. Ponadto w każdym miesiącu występuje średnio ok. 5-7 dni deszczowych, ale na ogól pogoda jest słoneczna. Słońce świeci od 8 do 18.
Co zabrać
Należy zabrać ze sobą ciepłą odzież (zalecane są ubrania z tkaniny polarowej), konieczne jest posiadanie kurtki przeciwdeszczowej, zaś spodnie przeciwdeszczowe czy kalosze mogą się przydać. Niezbędne są również rękawiczki żeglarskie i inne rękawiczki zapasowe, czapka zimowa, szal, buty z miękką jasną i antypoślizgową podeszwą, klapki pod prysznic, ręcznik, śpiwór + nadmuchiwana poduszka. Ponadto prosimy pamiętać o lekkich ubraniach na słoneczne dni i okularach. Wszystkie rzeczy należy spakować w MIĘKKIE torby lub plecaki. Latarka typu czołówka również się przydaje.
Prosimy nie zabierać z Polski produktów spożywczych czy innych tanich, a ciężkich i dużych rzeczy. Wszystko to można nabyć na miejscu i nie przepłacać za bagaż lotniczy.
Jeśli chcesz otrzymać OPINIĘ Z REJSU PZŻ - to przywieź z sobą wydrukowany formularz a najlepiej dwa. opinia_z_rejsu_PZZ
Wyżywienie
Każdego pierwszego dnia rejsu zakładana jest wspólna kasa okrętowa, z której robione jest zaopatrzenie jachtu. Tradycją rejsów jest gotowanie z lokalnych produktów.
Transport
Do miejsca rozpoczęcia rejsu każdy z uczestników przybywa sam. W szczegółowych informacjach o każdym rejsie zamieszczone zostały wskazówki dotyczące przelotów realizowanych przez tanich operatorów. Niektóre połączenia realizowane są z wygodną przesiadką. Nie zawsze jednak terminy lotów będą precyzyjnie dopasowane do terminów rejsów. W takim przypadku trzeba będzie skorzystać z usług hotelowych. Uczestnicy poszczególnych rejsów sami organizują sobie transport do i z lotniska np. środkami transportu publicznego.
Polecam następujące wyszukiwarki połączeń lotniczych i hoteli:
Internet, komórka
Przeważnie rejsy odbywają się w obszarze przybrzeżnym z dostępem do zasięgu GSM, co umożliwia korzystanie z telefonów komórkowych. Prosimy zatem pamiętać o konieczności uruchomienia roamingu. W ramach UE koszty rozmów i sms-ów, oraz pakiety danych -powinny być objęte krajowymi stawkami (z ograniczeniami). W marinach zwykle dostępny jest Internet (WIFI), który może być darmowy, ale nie jest to regułą. Ponadto w krajach poza UE można nabyć karty prepaid umożliwiające dostęp do internetu i wykonywanie połączeń.
Używki
Z alkoholu i innych podobnie działających substancji korzystamy tylko w porcie i oczywiście z umiarem. Wyjątkiem jest lampka wina czy piwo, do lub po posiłku, w czasie spokojnego rejsu. Palenie papierosów nie jest mile widziane na pokładzie jachtu, dlatego zachęcamy do wstrzemięźliwości tytoniowej przynajmniej podczas rejsu w morzu lub korzystanie z substytutów.
Dokumenty
Konieczne jest zabranie dowodu osobistego, a posiadanie paszportu jest mocno zalecane a w przypadku rejsów poza UE niezbędne.
Ponadto prosimy zadbać o indywidualne ubezpieczenie kosztów leczenia za granicą (zarówno karty EKUZ, jak i dodatkowe ubezpieczenie). Prawo jazdy również może się przydać.
Osoby chcące uzyskać opinię z rejsu proszone są o zabranie wydrukowanego formularza ze strony PZŻ.
Choroba morska
Jak dotąd nie wynaleziono skutecznego medykamentu na tą chorobę. Każdy organizm potrzebuje trochę czasu aby ją pokonać w sposób naturalny.
Na koniec
Nie zabieramy w rejs problemów z lądu. Unikamy rozmów na tematy światopoglądowe czy polityczne. Tradycją rejsów na s/y Samsara jest to, że zwracamy sie do siebie po imieniu. Pogoda ducha, uśmiech i chęć pomocy sobie nawzajem są niezbędne.
UWAGA
Rejsy zaczynają się zwykle w sobotę - mustrowanie po godzinie 16:00, a kończą w sobotę - wymustrowanie do 10:00.
Uczestnicy rejsów stanowią pełnoprawną załogę jachtu i podlegają kapitanowi - wykonują powierzone prace związane z prowadzeniem i funkcjonowaniem jachtu.
Trasa rejsów może ulec zmianie na skutek złych warunków atmosferycznych, problemów technicznych lub niedyspozycji załogi.
Zobowiązanie kapitana
Ze swej strony obiecuję, że dołożę maksymalnych starań, aby rejs był możliwie najbardziej BEZPIECZNY.
Do zobaczenia wkrótce
na pokładzie s/y ROMA
Cezary Sławecki
Właściciel i kapitan s/y ROMA